Thursday, December 2, 2010

Dakyah Kristian melalui komik- Awas umat Islam!

Terkejut saya apabila melihat dan membaca note yang di'tagged'kan oleh seorang sahabat saya mengenai dakyah Kristian di wall facebook saya. Apa yang membuatkan  saya semakin terkejut adalah apabila melihatkan strategi dakyah Kristian yang menggunakan komik sebagai satu alat untuk memesongkan akidah umat Islam. "Dakyah Kristian guna komik?!"..saya bermonolog.."hebat strategi dakyah Kristian ni..semakin menjadi-jadi..ni tak lain tak bukan nak sasarkan golongan kanak-kanak lah ni"..bisik saya..

Berikut adalah kenyataan sahabat saya dan juga gambar-gambar sebagai bukti bahawa gerakan dakyah Kristian menggunakan komik sebagai satu cara atau alat untuk memesongkan akidah umat Islam terutamanya golongan kanak-kanak...:
 
"Saya mendapat buku ini daripada seorang rakan.Apa yang mengejutkan ialah buku ini bukan sekadar buku komik bergambar untuk bacaan kanak-kanak. Apa yang jelas dalam buku ini adalah bercanggah dengan akidah kita sebagai umat Islam. Buku ini telah diedarkan oleh pihak tertentu di sekitar Bukit Bintang, di mana teman saya memperolehinya secara tidak sengaja (diedarkan dalam raga motorsikal). Apa yang membimbangkan kita ialah sasaran buku-buku ini diedarkan adalah untuk kanak-kanak. Bersama ini disertakan bukti-bukti dalam bentuk attachment gambar. harap disebarkan untuk makluman Saudara Islam kita...cUba Lihat buku ank2 atOpum adeq2 kita!!"



















MasyaALLAH..sungguh licik sekali gerakan dakyah Kristian ini..menggunakan komik untuk menyampaikan dakyah mereka...Awas umat Islam!!..pelihara akidah kita terutamanya kanak-kanak yang masih kecil..Jangan mudah terpedaya dengan janji manis mereka..kelak kita yang akan merana kerana memperjudikan akidah kita..sama-sama kita muhasabah..

No comments:

Post a Comment